PUBLIC RELATIONS - CORPORATE RELATIONS SCHOOL, BELGRADE

The real spirit of ESTIEM, the real spirit of serbians!
    7 zile alături de participanți din 8 țări, 23 sesiuni de training, 6 petreceri, un studiu de caz Ahold Delhaize, unde echipa mea a fost nominalizată The master of storytelling.

Ce e ESTIEM? 

    "Ei bine, aici am aflat cu adevărat. Diversitatea culturală a făcut evenimentul interesant. Alături de noi au fost membrii din Belgia, Turcia, Cipru, Germania, Bulgaria, Portugalia. Înainte de toate între noi s-au legat prietenii și regula celor 5 metri: Nu vorbim în limba noastră maternă dacă cineva de altă naționalitate se afla la mai puțin de 5 metri depărtare.
    Pentru mine a fost primul eveniment, iar tematica evenimentului care a fost un element convingător în decizia mea: Public relations - Corporate relations. Un plus, a fost campania de promovare realizată de ESTIEM LG Belgrade. Erau peste tot în social media, având un design al campaniei foarte atractiv, care pe mine ca și designer grafic m-a impulsionat să aplic.
    Am fost primiți cu brațele deschise, iar acum sunt și mai convinsă de ospitalitatea sârbilor, mâncarea delicioasă, și de profesionalismul pe care comunitatea ESTIEM îl impune, care, clar, schimbă mentalități.
    Locația a fost spectaculoasă: SCIENCE TECHNOLOGY PARK, un mediu în care se dezvoltă numeroase start-upuri, iar zilele au fost pline, cu sesiuni alături de traineri ESTIEM, cât și cu profesioniști din diverse domenii. Ne-am bazat pe învățat activ din activități practice, care ne-au provocat, ne-au stârnit curiozitatea, am învățat să fim creativi și spontani. Pe lângă partea teoretică, ce a fost destul de puțină având în vedere backgroundul participanților, am lucrat pe cazuri reale, situații de interacțiune cu mediul corporatist, negociere, cold calling, public speaking, design, iar toate au fost aplicate într-un study case pentru Ahold Delhaize, ce a constat în rezolvarea unei situații printr-o campanie de PR creativă, în doar două ore și jumătate. Am fost doar noi și ideile noastre, fără a avea acces la internet. Diversitatea culturală și-a spus cuvântul. Echipa mea a fost caracterizată de rigurozitatea nemțească, carisma belgiană cu origini chinezești, latura sesibilă cipriotă și creativitatea românească. Rezultatul a fost nominalizarea: The master of storytelling.
    Sesiunile au fost lungi și cu multe provocări, însă după ora 18, ne era prezentată o altă latură a Belgradului. Kafana, restaurant cu preparate tradiționale și muzică sârbească, Pub Quiz, unde speakerul a salutat membrii participanți în limba lor maternă, iar salutul pentru Romania a fost însoțit de: „eu mi-s româncă”, rulând în backgroung o melodie românească și plimbări nocturne. Una din activitățile mele preferate a fost international night. Mâncarea și băutura specifică fiecărei țări au făcut-o specială, fiecare degustare fiind însoțită de povești specifice țării din care proveneau.
    Săptămâna s-a încheiat și în bagaj am pus multe cunoștințe, îmbrățisări și energie pozitivă, cu promisiunea „Ne vedem undeva prin Europa”."

Diana Hosu
    "Şi uite am ajuns şi la evenimentul cu numărul #9. Nouă experiențe de viața, însă aceasta se clasează acolo sus. PR-CR School Belgrade, un eveniment organizat aproape de inima noastră, la vecinii noştri. 
    Să începem cu prima zi, unde aș incerca să transpun cuvintele in imagini… fiind cazați la km 0 al Belgradului la etajul 2 al unei cladiri cu un concept arhitectural demn de filmele anilor ‘30, de unde fiecare fereastră iți ofera prilejul de a admira clădiri sau, de ce nu, turişti bucurându-se de timpul lor. 
    Au urmat mai apoi zile lungi, foarte lungi unde am încercat sa profităm de timpul nostru pe meleagurile sârbeşti, însă toată motivația noastră fiind atribuită dezvoltării ESTIEMULUI atat pe plan local cât şi european. Prezentarea tuturor conceptelor şi Best Practice Documents create in ultimele luni, au adus zâmbetul pe chipul participanților. Prin acest mod aş dorii să transmit tuturor membrilor sau a studenților care au teama ca nu vor putea dobândii aptitudinile necesare crearii a unor materiale publicitare că, în realitate totul este pus la dispozitia noastra portalul estiem este gandit atat pentru studenti cu experienta cat si pentru cei novice. 
    Acum am ajuns la ceva foarte drag mie. Gastronomia sârbească e ceva wow. Fiind un “carnivor” convins este locul perfect pentru mine. 3 mese pe zi cu nenumarate produse culinare care si acum cand mă gândesc imi oferă senzatia de satietate urmata de perioada de nerăbdare de a savura desertul care a oferit modul perfect de a continua la scurt timp cursurile. 
    Fiind o asociatie care doreste sa ofere posibilitatea de a simti la propriu cultura locala, organizatorii au facut-o cu succes oferendu-ne seri de neuitat precum international night,pub-quiz sau kafana locul in care atmosfera te transpune în timp, când înca nu se aducea în discuție conceptul de globalizare. 
    Cam atat pentru astazi! Pe scurt, traineri pregatiți, organizatori devotați și multe experiențe de neuitat… 
See you somewhere in the Europe!"
Mihnea Bloj
 

0 Comments