PUBLIC RELATIONS - CORPORATE RELATIONS SCHOOL, BELGRADE
The real spirit of ESTIEM, the real spirit of serbians!
7 zile alături
de participanți din 8 țări, 23 sesiuni de training, 6 petreceri,
un studiu de caz Ahold Delhaize, unde echipa mea a fost nominalizată
The master of storytelling.
Ce e ESTIEM?
"Ei
bine, aici am aflat cu adevărat. Diversitatea culturală a făcut
evenimentul interesant. Alături de noi au fost membrii din Belgia,
Turcia, Cipru, Germania, Bulgaria, Portugalia. Înainte de toate
între noi s-au legat prietenii și regula celor 5 metri: Nu vorbim
în limba noastră maternă dacă cineva de altă naționalitate se
afla la mai puțin de 5 metri depărtare.
Pentru mine a
fost primul eveniment, iar tematica evenimentului care a fost un
element convingător în decizia mea: Public relations - Corporate
relations. Un plus, a fost campania de promovare realizată de ESTIEM
LG Belgrade. Erau peste tot în social media, având un design al
campaniei foarte atractiv, care pe mine ca și designer grafic m-a
impulsionat să aplic.
Am fost primiți
cu brațele deschise, iar acum sunt și mai convinsă de
ospitalitatea sârbilor, mâncarea delicioasă, și de
profesionalismul pe care comunitatea ESTIEM îl impune, care, clar,
schimbă mentalități.
Locația a fost
spectaculoasă: SCIENCE TECHNOLOGY PARK, un mediu în care se
dezvoltă numeroase start-upuri, iar zilele au fost pline, cu sesiuni alături de traineri ESTIEM, cât și cu profesioniști din
diverse domenii. Ne-am bazat pe învățat activ din activități
practice, care ne-au provocat, ne-au stârnit curiozitatea, am
învățat să fim creativi și spontani. Pe lângă partea
teoretică, ce a fost destul de puțină având în vedere
backgroundul participanților, am lucrat pe cazuri reale, situații
de interacțiune cu mediul corporatist, negociere, cold calling,
public speaking, design, iar toate au fost aplicate într-un study
case pentru Ahold Delhaize, ce a constat în rezolvarea unei situații
printr-o campanie de PR creativă, în doar două ore și jumătate.
Am fost doar noi și ideile noastre, fără a avea acces la internet.
Diversitatea culturală și-a spus cuvântul. Echipa mea a fost
caracterizată de rigurozitatea nemțească, carisma belgiană cu
origini chinezești, latura sesibilă cipriotă și creativitatea
românească. Rezultatul a fost nominalizarea: The master of
storytelling.
Sesiunile au fost
lungi și cu multe provocări, însă după ora 18, ne era prezentată
o altă latură a Belgradului. Kafana, restaurant cu preparate
tradiționale și muzică sârbească, Pub Quiz, unde speakerul a
salutat membrii participanți în limba lor maternă, iar salutul
pentru Romania a fost însoțit de: „eu mi-s româncă”, rulând
în backgroung o melodie românească și plimbări nocturne. Una din
activitățile mele preferate a fost international night. Mâncarea
și băutura specifică fiecărei țări au făcut-o specială,
fiecare degustare fiind însoțită de povești specifice țării din
care proveneau.
Săptămâna s-a
încheiat și în bagaj am pus multe cunoștințe, îmbrățisări și
energie pozitivă, cu promisiunea „Ne vedem undeva prin Europa”."
Să începem cu prima zi, unde aș incerca să transpun cuvintele in imagini… fiind cazați la km 0 al Belgradului la etajul 2 al unei cladiri cu un concept arhitectural demn de filmele anilor ‘30, de unde fiecare fereastră iți ofera prilejul de a admira clădiri sau, de ce nu, turişti bucurându-se de timpul lor.
Au urmat mai apoi zile lungi, foarte lungi unde am încercat sa profităm de timpul nostru pe meleagurile sârbeşti, însă toată motivația noastră fiind atribuită dezvoltării ESTIEMULUI atat pe plan local cât şi european. Prezentarea tuturor conceptelor şi Best Practice Documents create in ultimele luni, au adus zâmbetul pe chipul participanților. Prin acest mod aş dorii să transmit tuturor membrilor sau a studenților care au teama ca nu vor putea dobândii aptitudinile necesare crearii a unor materiale publicitare că, în realitate totul este pus la dispozitia noastra portalul estiem este gandit atat pentru studenti cu experienta cat si pentru cei novice.
Acum am ajuns la ceva foarte drag mie. Gastronomia sârbească e ceva wow. Fiind un “carnivor” convins este locul perfect pentru mine. 3 mese pe zi cu nenumarate produse culinare care si acum cand mă gândesc imi oferă senzatia de satietate urmata de perioada de nerăbdare de a savura desertul care a oferit modul perfect de a continua la scurt timp cursurile.
Fiind o asociatie care doreste sa ofere posibilitatea de a simti la propriu cultura locala, organizatorii au facut-o cu succes oferendu-ne seri de neuitat precum international night,pub-quiz sau kafana locul in care atmosfera te transpune în timp, când înca nu se aducea în discuție conceptul de globalizare.
Cam atat pentru astazi! Pe scurt, traineri pregatiți, organizatori devotați și multe experiențe de neuitat…

0 Comments