EUROPE 3D

 

Ce este Europe3D?

    Evenimentul Europe3D oferă participanților șansa de a experimenta și de a cunoaște țările Europene în 3 dimensiuni diferite: politică, economie și cultură. Anul acesta studenții de la Inginerie din cadrul asociației ESTIEM au găzduit studenți din diferite țări ale Europei: Germania, Franța, Estonia și Italia.

  

     “O săptămână memorabilă pentru grupul nostru local: așa sunt toate evenimentele ESTIEM pentru cei care participă. O săptămână în care spiritul ESTIEM renaște, ne bucurăm de momentele frumoase alături de studenții veniți din diferite părți ale continentului.


De ce Europe3D și nu alt eveniment ESTIEM?

    Care au fost criteriile după care ne-am ghidat atunci când am decis să organizăm acest eveniment? Având în vedere că am fost project leader-ul acestui eveniment o să răspund la aceste întrebări în cele ce urmează.
    În primavară, eu împreună cu Ștefania Batori, fosta președintă ESTIEM, am decis că trebuie să organizăm un eveniment internațional. Fiind parte dintr-o rețea, suntem nevoiți să  organizăm anual cel puțin un eveniment. Din multitudinea de evenimente propuse, noi am ales Europe3D, care are ca scop familiarizarea participanților cu economia, cultura și politica țării în care se desfășoară acțiunea.
    Având în vedere faptul că orașul nostru se află poziționat într-o zonă cu numeroase opțiuni în ceea ce privește cultura și economia, am zis că e cea mai bună opțiune pentru noi. Consultându-ne cu întreaga asociație, am ajuns la același numitor comun: organizăm Europe3D în luna noiembrie 2019.

    Procedeul de aplicare e destul de simplu: a trebuit să realizăm o prezentare prin care să ne susținem posibilitățile de organizare și gestionare a evenimentului încadrând motivația noastră. În urma acestei proceduri am fost contactați de project leader-ul evenimentului care a fost de acord ca noi să organizăm Europe3D la Târgu Mureș. Am conturat un plan, o agendă, un buget.         Cea mai mare dificultate din punctul meu de vedere, a fost de a identifica persoane disponibile vara, care să aibă ambiție să lucreze pentru eveniment. În săptămâna de dinaintea evenimentului, eram foarte stresat, dar totodată simțeam că am încredere în colegii mei și că totul va decurge exact așa cum mi-am imaginat eu și nu vor fi probleme.
    Evenimentul a fost un succes deosebit: o reușită pentru mine și pentru colegii mei. Mă simt mândru și onorat că acest eveniment a început de la mine și s-a terminat exact așa cum mi-am închipuit: cu zâmbete pe fața noastră și a studenților străini, dar și cu vorbe care îți ajung la inimă. Colegii care au participat au simțit din plin ceea ce înseamnă ESTIEM și sper ca de acum știu și ei ce semnifică cu adevărat: “Work hard, play hard!” În concluzie, ambiția, motivarea și curajul de care dăm dovadă fiecare dintre noi, în cadrul acestei asociații, ne poate duce la realizări importante pentru noi și pentru cei din jurul nostru. Așa că noi continuăm să “luptăm” și să izbutim.”

Adrian Dălălău

    “EUROPE3D este un eveniment important pentru grupul nostru local prin intermediul căruia am susținut Tîrgu Mureș-ul pe harta Estiem-ului.
Invitații noștrii au ajuns duminică, iar acomodarea a fost făcută în Căminului nr. 4. Prima seară a fost dedicată jocurilor de cunoastere. Printre impresiile împartășite s-au numărat și pasiunile, hobbyurile și istoria fiecăruia în cadrul Estiem.
Împreună, ca o echipă, le-am prezentat o mică parte din România, de la dansuri populare la mâncărurile tradiționale și expresii regionale, la sistemul politic românesc, perioada comunistă din România, situația economică și modul în care noi, studenții ne distrăm.
    Cea mai interesantă seară a fost International Night, în care am pătruns în lumea fiecărei țări prin produse culinare specifice, pe care le-am degustat.
Astfel am avut ocazia să gustăm bomboane din Italia, lichior din Estonia, Jagermeister din Germania, brânză și vin din Franța.În ultima zi a vizitei studenților europeni, am organizat o ieșire la muzeul etnografic, iar apoi am vizitat împreună frumoasa cetate de la Sighișoara.

    Pe parcursul acestei săptămâni am avut ocazia să cunosc niște oameni extraordinari, să îmi lărgesc orizonturile, să creez relații cu alți studenți din Europa, să realizez deosebirile și asemănările dintre cultura românească și celelalte, dar nu în ultimul rând am avut șansa să îmi fac amintiri de neuitat. După cum ne-au spus chiar invitații noștrii, au avut o săptămână minunată, și pentru noi, ca organizatori, este cea mai mare recompensă.

    See you somewhere in Europe!”

Dorin Suciu

    “Europe 3D-ul din această toamnă a fost, primul meu eveniment internațional în cadrul organizației ESTIEM. Anul acesta, Local Group-ul din Tîrgu-Mureș a avut onoarea de a organiza acest eveniment internațional și de a prezenta oaspeților săi experiența “3D” a României.
    Fiind organizat la Tîrgu-Mureș, acest eveniment a reprezentat pentru mine oportunitatea perfectă de a mă integra în Local Group-ul din care am devenit membru recent și de a-mi creea o viziune asupra ESTIEM-ului și a tot ce înseamnă experiența acestuia. Invitații noștri, chiar dacă nu au venit în număr foarte mare, s-au dovedit a fi niște persoane minunate și am reușit să legăm prietenii strânse și să împărtășim momente frumoase împreună.
    Aceștia au reprezentat Local Group-urile din Munich (Germania), Kaiserslautern (Germania), Grenoble(Franța), Tallin(Estonia) și Trento(Italia). Studenții au participat la diferite activități legate de cele trei dimensiuni ale României, fiindu-le prezentate companiile Hirschmann și Azomureș, vizitând orașul Sighișoara sau învățând expresii rurale românești. Cu toate acestea, distracția nu a lipsit, în special în cadrul activității “International Night”.
    Dat fiind faptul că studenții participanți erau veniți din alte țări europene, cei din LG-ul din Târgu Mureș au avut oportunitatea de a-și îmbunătăți comunicarea în limba engleză, un lucru foarte bine promovat în organizația ESTIEM, alături de dezvoltarea pe plan profesional și pe plan personal.”

Alex Farcaș

0 Comments