STUDENȚII DE LA INGINERIE ÎN VIZITĂ LA UNIVERSITATEA DIN GRENOBLE


Ce înseamnă un Local Group Exchange?

    Local Group Exchange este un eveniment ESTIEM organizat pentru două grupuri locale diferite, care se vizitează reciproc. LG Târgu Mureș a organizat un astfel de eveniment împreună cu LG Grenoble din Franța. În luna noiembrie, pentru o săptămână, 7 studenți de la Inginerie (Sălăgean Raul, Suciu Dorin, Szasz Melinda, Oltean Rebeica, Rațiu Ciprian, Trestian Radu și Chiș Corina) și-au luat inima în dinți și au ales sa accepte provocarea de a-și reprezenta grupul local printre studenții de la Universitatea Grenoble INP- Génie Industriel.

    

    "Totul are un început, iar pentru mine Franța a însemnat prima mea ieșire din țară și în același timp cea mai frumoasă experiență de pâna acum. Consider că un ”exchange” e cel mai potrivit pentru startul activității în cadrul evenimentelor internaționale din toată Europa, deoarece ai posibilitatea de a merge cu mai mulți prieteni. Grenoble este un oraș foarte frumos, de poveste, aș putea spune, deoarece este înconjurat de munți înalți încărcați cu zăpadă, iar priveliștea din orice colț al orașului este minunată.

    Nu am destule rânduri ca să povestesc toate aventurile din Grenoble, dar de la frica de a pierde avionul la pierderea propriului telefon, toate au fost de neuitat. Cinci zile în Franța fără telefon pot spune că te purifică de toate problemele cotidiene, și consider că nu ar fi fost atât de frumos dacă în momentele în care rămâneam singură sau mă simțeam jenată, îmi deschideam telefonul în loc să încep să comunic cu cei din jur și să trec peste frica de a spune ceva greșit.


    Am avut ocazia să fim, măcar pentru o săptămână, studenți la Universitatea din Grenoble. Ca să vă spun sincer, a fost prima Universitate străină vizitată și m-a impresionat.

    Am văzut aparatura și multitudinea de informații pe care studenții de acolo o au la îndemână. După o saptămână, mă simt mai putenică, simt că pot să realizez orice îmi propun și singurul impediment ar putea fi doar propria mea voință.


    Dar, trecând peste priveliștile rupte parcă din rai, studenții din Franța ne-au primit călduros și cu brațele deschise. Dacă sunt diferiți?


    DA! Sunt extrem de diferiți față de noi, ei nu au prejudecăți și nu pun bazele în lucrurile materiale, ceea ce pe mine m-a încântat enorm. Sunt mult mai deschiși și mai prietenoși. Pentru 7 zile am simțit că ei sunt într-adevar o familie.

    Am avut ocazia să cunosc persoane minunate, cărora le mulțumesc din tot sufletul că ne-au adus mereu zâmbetul pe buze și de altfel am reușit să leg prietenii strânse. Cu toate acestea, gândul îmi zbura mereu la părinții mei și la vorbele fratelui meu ”parcă ești plecată de ani”. Așa că, mi-am luat cu greu rămas bun de la prietenii francezi pe care o sa îi revăd probabil la evenimentele viitoare la care voi participa ”somewhere in Europe” și m-am reîntors unde mi-e inima, ACASĂ."

Rebeica Oltean 

0 Comments