Experiența noastră ca membri în boardul ESTIEM Mureș

  


Membrii boardului ESTIEM Mureș au fost provocați să răspundă la câteva întrebări despre experiența lor ca lideri de echipă în această organizație studențească. 
Hai să vedem care au fost răspunsurile lor 👇

Ce însemnă pentru tine să faci parte din boardul ESTIEM?

Flavia: “Pentru mine a fi membru în board nu înseamnă nimic altceva decât o şansă în plus de a învăţa şi mai multe lucruri noi atât despre cei din jur, cât şi despre mine însumi.”

Adrian: “A face parte din boardul ESTIEM reprezintă pentru mine în primul rând responsabilitatea de a oferi tuturor voluntarilor oportunitățile aduse de către această asociație și aici mă refer la evenimente internaționale, evenimente pe plan local și multe alte posibilități prin care studenții se pot dezvolta atât pe plan personal dar și profesional. 
În al doilea rând, simpla prezență în board îmi oferă șansa de a interacționa cu oameni frumoși, dornici să realizeze ceva în timpul studenției, oameni care până la urmă au devenit fără să îmi dau seama și prieteni de nădejde.”

Dorin: “Pentru mine înseamnă să fac parte dintr-un grup de oameni motivați, un grup de prieteni gata să facă treabă, dar și să se distreze.”

Corina: “Pentru mine faptul că fac parte din board reprezintă o oportunitate de a lucra și a fii în preajma unor oameni minunați, motivați și mereu dornici să-și împărtășească ideile. De asemenea, sunt oameni cu umor și te distrezi în preajma lor.”

Maria: “Perioada în care am fost membru în boardul ESTIEM a fost cea în care mi-am testat abilitățile de comunicare, coordonare, anul în care m-am simțit datoare să întăresc relația dintre membrii echipei, să citesc mai multe cărți de dezvoltare personală pentru a putea interacționa cât mai bine cu echipa mea. Privind în spate, sunt recunoscătoare că am avut parte de această experiență și onoarea să lucrez cu o echipă plină de oameni frumoși și muncitori cu care am făcut o treabă minunată și am legat prietenii.”

Ștefan: “De-a lungul timpului, oamenii s-au unit pentru a-și canaliza puterile spre a realiza lucruri de altfel greu realizabile de unul singur. Dar să lucrezi în grup nu este ușor. E nevoie de o oarecare ordine, de o oarecare coordonare. Să fac parte din board-ul Estiem e pe undeva o onoare, să pot participa, să îmi aduc valoarea în a pune niște idei din minte în realitate, pentru a face niște oameni să zică “Da, frate, uite ce fain a ieșit!”. Drept e că uneori este frustrant, când problemele nu încetează să apară, depui efort și cumva parcă nu se vede lumina de la capătul tunelului. Atunci e momentul când apare magia. Mai ai lângă tine încă câțiva oameni care la fel ca și tine se plâng, dar nu renunță. Motivația aceea e contagioasă. Și ce e cel mai contagios lucru, e fericirea pe care o vezi pe fețele celor care se bucură de ce ați realizat, fie un eveniment, o postare, un podcast. E hrană pentru suflet.

Ana: “Faptul că am făcut parte din boardul ESTIEM în două mandate a fost o oportunitate de a mă dezvolta atât pe plan personal cât si profesional. Am învățat să mă adaptez unui colectiv de oameni cu nevoi și personalități diferite. 
Ce m-a motivat pe parcurs a fost echipa mea cu oameni faini cărora le sunt recunoscătoare pentru implicarea de care au dat dovadă.”


Ce ai învățat din această experiență?

Adrian: Am învățat să am răbdare și înțelegere, pe lângă multe alte lucruri la fel de importante cum ar fi lucrul în echipă, coordonare, comunicare etc. Practic fiind în boardul ESTIEM reprezintă un proces de simulare prin care tu ca și membru ești plimbat prin mai multe ipostaze iar la final după multe discuții și analize reușești să vezi lucrurile din mai multe perspective și să iei decizii în mod obiectiv.

Maria: “Din această experiență am învățat multe tehnici noi de relaționare, am conștientizat și mi-am corectat greșeli, am învățat să privesc lucrurile și din perspectiva celuilalt. De asemenea, pentru că programul meu a fost mai aglomerat odată cu începerea mandatului, a fost nevoie de un stil de viață mai organizat, care mă ajută în continuare să fiu mai productivă.”

Corina: “Am învățat să lucrez în echipă, nu doar în cadrul echipei de board, dar și în cadrul echipei pe care o coordonez. Pe lângă acestea, la ședințe discutăm probleme sau tot felul de lucruri legate de organizație care m-au ajutat să ințeleg mai bine organizația.”

Dorin: “Am învățat că nu îi atât de greu pe cât pare să fii în board și pe lângă imaginea asta de oameni super serioși, nu totul e doar muncă. Și nu în ultimul rând, e importantă o comunicare cât mai bună între cei din board și restul grupului local, atât din partea boardului cât și din partea membrilor.”

Ștefan: “O întrebare cu un răspuns mai rapid ar fi “Ce nu am învățat?”. Am învățat tot spectrul de interacțiune umană: lucru în echipă, coordonare, o oarecare empatie și o mai bună considerare a nevoilor și posibilelor dorințe ale celor cărora le dedici munca ta.
        O mai bună organizare a timpului, cunoștiințe despre ”subsolul” muncii de organizare a evenimentelor, o mai bună înțelegere a factorului uman în cadrul proiectelor.”

Ana: “Am avut multe de învățat, dar cel mai mult m-a ajutat sa lucrez în echipa și să iau în considerare mai multe perspective când vine vorba de luat o decizie.”


De ce merită să investești timp în asta?

Adrian: “Merită să investești timp deoarece dezvoltarea ta personală e inevitabilă și până la urmă simplul fapt de a păși în afara limitelor îți va oferi oportunități numeroase. Cel mai important lucru însă este să ai dorință, să fii motivat și să nu te mulțumești niciodată cu puțin.”

Maria: “Nu am nicio îndoială că alegerea pe care am făcut-o toamna trecută nu a meritat. E adevărat că această alegere implică timp și dedicare, dar o putem privi ca pe un schimb: dăm timp și primim distracție, prieteni, amintiri.”

Cori: “De ce merită să investești timp în asta?” , o întrebare bună cu un răspuns simplu: ”Te ajută să te dezvolți prin faptul că ajungi în diferite situații în care trebuie să iei decizii sau să-ți exprimi opinia în legatură cu anumite lucruri, chiar s-ar putea să-ți schimbe perspectiva asupra unor aspecte.”

Dorin: “Dacă vrei să te dezvolți pe alte planuri decât profesional pe perioada facultății, atunci să fii în board îi ce trebe. Atât am de zis.”

Ștefan: “Anii de facultate se duc oricum. Faci ce faci cu orele, și ca și membru ai o implicare ceva mai puțin substanțială în tot ce se întâmplă. Cumva rămâi în zona de confort. Dar fără să ieși din zona de confort, nu prea poți să-ți dezvolți abilități noi. Vei fi între studenți. Vei lucra cu studenți. Nu vei fi pontat. Sună ca un mediu propice pentru ceva dezvoltare, nu-i așa?”

Ana: “Dacă ar fi să pot relua experiența de student, aș dedica și mai mult timp. Am avut numai de câștigat. M-am dezvoltat pe plan personal și am cunoscut oameni faini cu care am legat prietenii.”


Ce abilități ai dezvoltat?

Dorin: “Pot spune că mi-am dezvoltat destul de multe abilități, dar printre cele mai importante ar fi vorbitul în public, oferirea de feedback constructiv, organizarea timpului și gândirea critică.”

Adrian: “Consider că această întrebare este destul de strictă în raport cu bagajul de abilități pe care mi le-am dezvoltat sau le-am descoperit în această perioadă. Printre cele mai importante abilități aș dori să enumăr: gândirea obiectivă, comunicarea, interpretarea feedback-ului în mod constructiv, dezvoltarea public speaking-ului sau capacitatea de a organiza activități cu un risc minim de greșeli.”

Maria: “Cu siguranță am avut câte ceva de învățat din fiecare ședință, fiecare eveniment sau fiecare discuție cu colegii mei sau cu membrii echipei mele. Noi suntem produsul persoanelor cu care ne înconjurăm, iar dacă ne înconjurăm cu persoane motivate, ambițioase și realizate, într-o zi vom ajunge ca ei. ”

Corina: “Mi-am dezvoltat abilitățilele de a vorbi public, lucru destul de dificil pentru mine în trecut. De asemenea și abilitățile organizatorice.”

Ștefan: “Am dezvoltat tot ce ține de partea interumană. Pentru că aici lucrăm cu oameni, ne zbatem pentru oameni, și ne bucurăm împreună cu aceiași oameni. Și sunt și studenți! Oameni din aceeași categorie cu mine! E puțin improbabil să nu te dezvolți pe partea asta umană, să fii ceva mai empatic, mai înțelegător. Și bineînțeles, spectrul de abilități necesare pentru a realiza ce ne propunem, planificare, gestionare timp, și toate acelea. Eu sunt de părere că dezvoltarea personală e bijuteria pe care o primești pentru participare.”

Ana: “Pot spune că am învățat să fiu mai deschisă în a vedea lucrurile și din alte perspective și în a avea mai multă răbdare. M-a ajutat mult și în ce privește vorbitul în fața unui public numeros.”

0 Comments